کد خبر 1274606
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۹

به گزارش مشرق، یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: ‏منیژه منم دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب..

اصالت و افتخار زن تو شاهنامه این بود که حتی آفتاب برهنه ندیده اون رو. حالا برخی دخترا که به بهانه‌های مختلف عکس برهنه شون رو نشر میدن، نه تنها با اسلام که هیچ نسبتی با دختر اصیل ایرانی ندارن.

دخترانی که هیچ نسبتی با دختر اصیل ایرانی ندارن!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 125
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 48
  • RO ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    امان از مال حرام...
    • ح IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      برهنه ندیده.... واسه اینه که از جهان عقبیم چون فقط فکرمون تو این چیزا میگرده
    • رامین IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      27 70
      ما بالاخره نفهمیدم ترک ها ایرانی اصیل هستند یا نه ؟ آخه افراسیاب که پادشان توران بودش
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      37 6
      رامین خان تور یکی از پسرای فریدون بود
    • ساسان IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      38 6
      اصالت به نژاد نیست عزیز دل برادر ...
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      97 4
      ۰۸:۴۳ نشانه عقب بودن از جهان حفظ اصالت و شرافت و پاکی روح نیست عقب بودن از جهان تقلید میمون صفتانه دختران امروز از عیاشی و کثافت کاری ولدالزناهای غرب است
    • رامین IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      14 18
      به ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰ تور یکی از پسرای فریدون بود ؟ یعنی تصمیم دارین شاهنامه رو هم دستکاری کنید؟ عجب !! امروز یاد گرفتیم افراسیاب پادشاه توران زمین نیستش! و یکی از پسرای فریدون هستش! لابد رستم هم دختر بوده ؟ کل داستان شاهنامه سر جنگ توران و ایران هستش که توران مناطق آسایی مرکزی و شمال خراسان و اطراف خزر و ایران همون جنوب خراسان و سیستان هستش .... حالا فردوسی هر از گاهی گریزی به مازندران و سایر نواحی نیز میزند
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      2 1
      منو باش بکی دارم توضیح میدم شما تا حالا شاهنامه رو نخوندی چرا اینقدر اسرار داری چیزی رو که نخوندی نقد کنی اگه سواد خوندنش رو نداری اقا رامین کتابهای داستانی هم از روی شاهنامه نوشتن اونها رو بخون واقعن که ادمی که خودش رو بخواب زده نمیشه بیدار کرد
    • خوزی IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      8 4
      جناب 10:40 ما شکرخدا در بین نیروهای دولتی ومردم درخیلی موارد از غربی ها جلوتریم . نگو نه که هیچ کس باور نمیکنه دزدی ، رانت ، اختلاس ، پارتی بازی ، دروغ های بدون پایان ، احتکار ، بی مدیریتی ، گرانفروشی وگران سازی ، ارتشاء ، ظاهرسازی برای فریب دیگران ، کلاه برداری وکلاه گزاری و..... حالا این لخت شدن فقط مونده تا کلکسیون مون تکمیل بشه
    • ع IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      7 4
      توران شاهنامه جزو ایران و تورانیان جزو ایرانیان شمرده شده و از نوادگان فریدون بودن. با توران جعلی شما فرق داره :-) حتی سرزمین هاشون رو هم جزو خاک ایران حساب کرده :-))
    • به رامین IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      4 0
      سلم و تور و ایرج پسران فریدون بودن. از فتوحات فریدون، شرق به تور میرسه، غری به سلم و ایران و مرکز به ایرج. افراسیاب از از نژاد تور بوده. ولی در نهایت ریشه ایرانی داشت از فریدون. داستان دشمنی تور و تورانیان با ایرج و ایران بخاطر حسادت از اینجا شروع میشه. یکم مطالعه کنید بد نیست
    • سروش IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      12 3
      جناب 8:43 اگر پیشرفت در برهنگی است که تو و امثال تو میگن خر و گاو و گوسفند از شما ها پیشرفته ترند چون هم برهنه هستند و به جز چفت خودش به برهنگی دیگران کاری ندارن اما از زمانی که جنس محالف خودشون رو پیدا کنند اون موقع میشن همون کثافت های غربی که مد نظر شما ها هستند هر چند حیوانات شعور انسانی رو ندارند اما امثال تو و غربیهای مد نظر تو هم از شعور و دانش انسانی الهی تهی هستید حتی اگر پیشرفته ترین وسایل رو داشته باشید بیشتر باهاش جنایت میکنید تا اثبات شعور انسانیت خودتان.
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      9 2
      امان از سند کثیف 2030 امان از دولت کثیف تدبیر بنفش که فساد رو ترویج کرد. امان از بی بصیرتی
  • IR ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    68 4
    بله دیگه خدا رو چه دیدی ؟ لقمه حروم کار خودشو میکنه...
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      8 8
      غربگرایان بی خدا در جامعه و مناظرات اینطور میگفتند که مثلا گفتید میخواهید کاخ سفید را حسینیه کنید و لذا بر ما فشار میاورند اما هیچ وقت نمیگویند از زمان اندلس تا رضا پالانی و پوشش از ناموس ایران برداشتن یکسره دنیای کفر و شرک دنبال کاباره کردن و فاحشه خانه ساختن ممالک دیگر از جمله ایران بوده تا راحت بتواند برثروت و داشته های انان غالب شود
  • IR ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    33 11
    آخه وقتی ملی گرایی رو همزمان با دین بالا نمیاریم و به اون دختری که به هر دلیل دین گریز هست هویت ایرانیش را آموزش نداده ایم همین می شود که می شود
  • IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    58 5
    از سروده‏هاى حکیم فردوسى طوسی در شاهنامه اين نتيجه به دست میآيد كه از ابتداى تاريخ ایران يعنى از دوران پادشاهى جمشيد و فريدون، زنان ايران «پوشيده روى »و«پوشیده موی» بوده‏اند چنان كه در گرفتار شدن دو خواهر جمشيد به دست ضحاك، میگويد: دو پاكيزه از خانه جَمِّشيد/ برون آوريدند لرزان چو بيد/ كه جمشيد را هر دو خواهر بُدَند/ سرِ بانوان را چو افسر بدند/ ز پوشيده‏رويان يكى شهرناز/ دگر ماهرويى به نام اَرنواز/ به ايوان ضحاك بردندشان‏/ بدان اژدها فَش سپردندشان‏/ پس نتيجه میگيريم كه زن ايرانى از همان دوران باستان، پوشيده ‏رويى و حفظ حجاب را يك نوع وظيفه اخلاقى و سنتى خود میداند. ومانند سخن تهمینه درپاسخ رستماز او رستم شیردل خیره ماند: برو بر جهان آفرین را بخواند/ بپرسید زو گفت نام تو چیست/ چه جویی شب تیره کام تو چیست/ چنین داد پاسخ که تهمینه‌ام/ تو گویی که از غم به دو نیمه‌ام/ یکی دخت شاه سمنگان منم/ ز پشت هژبر و پلنگان منم/ به گیتی ز خوبان مرا جفت نیست/ چو من زیر چرخ کبود اندکی‌ست/ کس از پرده بیرون ندیدی مرا/ نه هرگز کس آوا شنیدی مرا/ . یا فقط دختران پس پرده را لایق شهبانویی می داند: پَسِ‏پرده تو يكى دختر است‏/ شنيدم كه تخت مرا درخور است/ واز پس پرده می گوید/ پس پرده شهریار جهان/ سه ماهست با زیور اندر نهان/ ویا پس پرده او یکی دختر است/ که رویش ز خورشید روشن تر است ./ حتی در زمان ساسانیان از چادر خبر می دهد: چنین گفت شیرین:که ای مهتران/ سه چیزیست باشد زنان را بهی/ که باشند زیبای گاه مهی/ دگـر آنکه فـــرّخ پسرزایداو/ زشوی خجسته بیفزاید او/ سه دیگر که بالا و رویش بود/ به پوشیدگی نیز مُوَیش بود/ بدانگه که من جفـــت خسرو بُدَم/ به پوشیدگی در جهان نو بُدَم/ بگفـت این و بگشاد چادر ز روی/ همه روی ماه و همه پشت موی/ مرا از هنر موی بُد در نهان/ که او را ندیدی کس اندر جهان/ پس به این هموطنان ضد اسلام توصیه می کنم بیخود به اسلام فحش ندهند. اگر از حجاب بیزارند رسما بگویند ایرانی نیستند و عاشق همان تمدن یونان و روم باستان و تمدن غرب مدرن فعلی هستند. اسم ایرانی را از روی خود بردارند.
    • ... IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      2 0
      عالی بود آفرین واقعا بفرمایید اینا که دیگه ترک نیستن... حالا چی میگن بعضی ها
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    17 58
    قشنگ معلومه تو عمرت شاهنامه ندیدی ها ،جهت اطلاع ، منیژه دختر افراسیاب بوده اما افراسیاب که اصلاً ایرانی نبوده بالام جان ... تورک سن ؟
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      42 8
      یک بار میگم برای همیشه طبق شاهنامه فریدون بعد از شکست ضحاک قلمرو خود را بین پسرانش تقسیم کرد ایران به ایرج رسید روم به سلم و ترک آباد به تور (توران)افراسیاب پسر تور است و نژادش به شاهان ایرانی میرسد علت جنگ توران و ایران در شاهنامه قتل ایرج به دست تور است
    • ع IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      5 1
      1. در شاهنامه تورانیان جزو ایرانیان هستن و از نوادگان فریدونن 2. و تورانیان اسماشون هم ریشه ایرانی داره نه پان مغولی! 3. سرزمین توران جزو خاک ایران شمرده شده و با سرزمین ترکها مرز داره
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      0 0
      یک نکته دیگر این که این به عنوان یک صفت پسندیده در شاهنامه آمده.
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      2 0
      توران هیچ دخلی به اون جماعت ترک دست نشانده دربار غزنین و عباسی، که فردوسی از قضا با اونا دشمن بود، نداره. آره مغول اوغلی
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      2 2
      ناشناس 10:16 به نظر من حرفت درست است. پس " ایران " یعنی سرزمین" ایرج " و بعضی ها سالهاست القا می کنند "ایران "یعنی سرزمین آریایی ها نادرست است. این سرزمین سالها قبل از ورود آریایی وجود داشته و مردمان بومی و اصلی آن آریایی ها نیستند.
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      0 0
      واژه ایران در اوستا آمده و معنای واژه دقیقا یعنی سرزمین آریایی ها،ایرانوِیج یعنی از نژاد و تخم ایرانی،ایر همون واژه آریا ست،ایران اسم مکان هست.آریایی هم یعنی نجیب.آریایی ها یعنی مردمان نجیب.نام پارس بوم هم در کتیبه ها آمده دقیقا در کتیبه داریوش که نوشته اهورامزدا این "پارس بوم" یعنی سرزمین پارس،ایران را حفظ نماید.اولین موسس کشوری یکپارچه به نام رسمی ایران،که تمام قبایل آریایی و بومی که در هم مستحیل شده بودند رو کنار هم متحد کرد و اولین کشور جهان با معنا و مفهوم قلمرو سیاسی یک کشور به مفهوم امروز که ما مثلا کشور ایران یا کشور ایتالیا یا ...داریم،کوروش هخامنشی بود.در واقع واژه ایران نام مذهبی این سرزمین بود
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    24 0
    احسنت.
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    33 3
    اون که انسان های نخستین هم بودن سعی میکردن خودشون رو با پوستی، درختی چیزی بپوشونن، شما شک کن که اینا با انسانیت هم نسبتی داشته باشن. ضمنا، با این نوع تحلیل مونده تا جریان نفوذ و اصلاحات رو بشناسین. حتما مصلحته! مصلحت :)
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    10 2
    بیت مربوط بهرگیسوی فرنگیس را هم می خوندی
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    21 12
    عیار جون کدوم یک از شخصیت های فعلی به شخصیت های شاهنامه شبیهند که انتظار داری دختران ایران شبیه به منیژه شوند.
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      3 5
      موضوع فرهنگ پوشش غالب در گذشته ایران هست نه شاهنامه تخیلی
    • US ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      22 9
      سردار سلیمانی, آرش, رستم باز هم بگم؟
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      0 0
      شاهنامه تخیلی نیست،سه بخش داره باستانی پهلوانی اساطیری،بخش اساطیری در واقع با توجه به دوره سروده شدن شاهنامه و تنگناهای بسیارِ بیرونی بر ایرانیان به ویژه فردوسی، تمثیلی از شخصیتهای واقعی بوده که طبعا فردوسی نمیتونسته مستقیم نام انها رو بیاره دربرابر شاهان اجنبی روی کار آمده در سرزمین مادری خودش که کوچکترین اشاره به مظاهر شاهان ایرانی پیشین با شدیدترین برخوردها مواجه میشده،بعدها شاهنامه پژوهان از این بخش رمزگشایی های بسیاری کردند.میتونید به کتابهای شاهنامه پژوهان معروف مراجعه کنید.تخیل ، هویتی هست که تو فاقدش هستی..بی ریشگی بد دردیه.
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    20 34
    رفتارهای شما باعث لجبازی شده یه خورده به خودت نگاه کن وگرنه هیچ زن و دختر ایرانی به راحتی حاضر به کشف حجاب نیست
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      28 6
      ميشه بفرماييد به چه قيمتي حاضر به كشف حجاب شدند؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      10 8
      مگه دنیا بی حجاب بودن؟ نخیر تفکر صهیونیسم این بلا ایجاد کرده و شما هم تقلید و حکومت هم با زمینه سازی آن که زنان را در کنار مردان نامحرم قرار داد برای کار کردن
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      1 4
      به قیمتی حاضر به کشف حجاب شدن؟ به خانواده های مسئولین و نوه نتیجه هاشون یه نیگاه بنداز اون وقت قیمتش دستت میاد
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    18 33
    به این نابغه ادبیاتتون که با زحمت تونسته این ابیات رو بیابد بفرماایین چند صفحه بیشتر شاهنامه میخوند متوجه میشد که افراسیاب و به تبع اون دخترش ایرانی نبودند.
    • احمد IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      23 4
      وای بر شما که کور خود هستید و بینای مردم، جنااااب، اساساً شاهنامه زاییده تفکرات شاعر و نویسنده اش است، و ایشون داره به تفکرات جناب فردوسی اشاره می‌کنه که در قالب شعر و... حکایت از روحیات و نوع نگاه مردم اون زمان ایران داره. البته اگر ایشون رو هم غیرایرانی ندونید!
    • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      0 0
      به دیوارنگاره های تخت جمشید نگاه کن،حجاب زن ایرانی رو ببینی.زن در ایران باستان حریم و حجاب داشته است.
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    27 0
    دو پاکیزه از خانه جمشید ---- برون آوریدند لرزان چو بید ---- که جمشید را هر دو دختر بدند ---- سر بانوان را چو افسر بدند ----- ز پوشیده رویان یکی شهرناز --- دگر پاکدامن به نام ارنواز
  • صمصام IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    11 0
    موافقم ....متاسفانه اصلی ترین علت این معضل تاسف بار فقدان هویت است که از انها گرفته شده است
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    25 42
    تو افغانستان هم وضعیت بی حیایی همین قدر افتضاح بود. ولی خدا رو شکر با پیروزی انقلاب طلبه ها بساط این بی حیاها (از جمله مریم سمای کافر) از افغانستان برچیده شد.
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      7 7
      ۰۸:۱۷ کثافت غربتی .
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      3 4
      ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰ شما اجانب و اشرار افغان ننگ انسانیتید.
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      12 2
      بر طالبان لعنت. 60 درصد لقمه شما تجارت مواد مخدره. لعن خداست که شما رو منفور و چون حمار در همین دنیا محشور کرده.
    • NL ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      4 11
      غربتی کسیه که اسلام رو ول کرده. بی نزاکت.
    • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      8 4
      برو افغانستان هم به حجابت برس هم ما رو از شر نجاست راحت کن
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    21 4
    اینها با انسان هم نسبتی ندارن . یه جور حیوانیت مدرنه
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    11 16
    چشم اموزش و پرورش روشن خانواداه ها وقتی بچه رو به مدرسه میفرستن دیگه کنترلی روشون ندارن اگه نمیتونید آموزش رو غیر حضوری بذارید بمونه
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      8 1
      ۰۸:۴۳ - پس به حمد الله و حمد طالبان رسیدیم به جایی که مدرسه ها باید تعطیل شه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ادم ناحسابی ، بیشترین تعلیمات عقیدتی تو مدارس داده میشه. پاک ترین زنان ما در نجابت از معلم های خانومی هستن که اکثرا محجبه هستند و در اموزش و پرورش فعالیت دارن. چرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا چرند میگی نادان!!!!؟
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      13 1
      ۰۸:۴۳ برو جذب طالبان بشو و مدارس را تحریم کن و زنان را در بیسواد ی مطلق نگه دار. از خانوادت هم این اقدام رو شروع کن.
    • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      6 3
      تویی که توهین میکنی معلومه خیلی با واژه نادان مورد خطاب قرار گرفتی من نه بحث اعتقادی کردم نه مورد سیاسی مطرح کردم حرف من اینه که در تربیت دختران امروز کم کاری شده قمه کش وعرق خور شدن دعوای ناموسی میکنن ای کاش میشد تو رو شناخت ای کاش چشم تو چشم میشد باهات حرف زد صرف نظر از جایگاه اجتماعی ات شک نکن به غلط کردم مینداختمت
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 11
    هون برهنگی علامت پیشرفته! هرچی هون برهنه تر پیشرفته تر!!
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    3 0
    فک کنم ی نوع حیوون دو زیستی باشه.....
  • سوسان IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    9 34
    این فردوسی خیلی چرندیات گفته: زن و اژدها هر دو در خاک به جهان پاک از این هر دو ناپاک به
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      20 4
      شما وقتی مثنوی میخونی داری داستان خوانی میکنی خیلی از بیت ها نقل قول از شخصیتهای داستان هستن مثل همین بیت که رستم بعد از توطئه سودابه برای سیاوش که به مرگش انجامید به او گفت و این زن فتانه رو از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم کرد تا درس عبرتی باشد برای آیندگان
    • سوسان IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      5 5
      یعنی فردوسی شما افغانی طالبانی نبوده همونها که زنها رو تو صندوق پنهان میکنند
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      0 0
      سوسان جون‌،ما با مغول ها فرق داشتیم و با ترکیه امروزی که زن فقط وسیله ای برای جفت گیری بود برای وحوش بیابانگرد اجدادت،امروز هم که وسیله امرار معاش و رشد اقتصادی جایی که براش له له میزنی،وقتی اسم فردوسی رو میاری،دهنتو آب بکش.انقدر بیسوادی که هرچی برات سر هم کردن میای نشخوار میکنی! پان مغول پانترک یه شخصیت درست درمون از اجدادت هست که بهش افتخار کنی؟یکی که از هیچ کجای تاریخ این کشور و اون کشور نزدیده باشین..آویزون بدبخت دنیا فردوسی و مولانا و ..و..مفاخر ایران زمین رو میشناسه و آثارشون به دهها زبان زنده دنیا ترجمه شده و تدریس میشه در حوزه ادبیات و فرهنگ فارسی.
  • محمد IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    3 9
    مثال خوبی نیست
  • مهرناز IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    7 3
    دختران برهنه " تفکر صیهونیست ها به عنوان ابزار دست شان " تفکری که غرب را فرا گرفت " امریکائی های صیهونیستی " این تفکر را در زنان طبقات نوکیسه ای که مردان شان تفکر لیرال سرمایه داری غرب را دنبال کردند " ایجاد گردید " همه کشورهائی که امریکا در انجا حضور پر رنگ داشته " دیده می شود.
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    8 8
    تو شاهنامه رو هم خوندي كه پس داستان زال و رودابه و رستم و تهمينه ويا بيژن و منيژه رو هم خوندي ديگه ؟
    • IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      0 0
      نه فقط تو خوندی!! ظاهر داستان رو دیدی معنای داستان رو ول کردی؟! از هر طیفی سخن به میون آورده برای بیان مقصودش،حسد کینه نفرت دروغ ناپاکی وفاداری خردورزی امانتداری پهلوانی عفت ورزیدن عشق تعصب غرور مهرورزی و ...شناخت جهان بینی فردوسی با یک بیت و یک داستان نیست با کلیت شاهنامه هست.
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    8 5
    اولا اینکه خیلی از متنش خوشم اومد. بعد چندتا از نظرات رو خوندم، یکی قشنگ گفته بود که خیلی ها از سر لج حجاب رو قبول نمی کنند و بعضی ها به دلیل بی اطلاعی از تاریخ کشورمون. متاسفانه تاکید بر اسلامه و هرکی اعتقاد ضعیف تری داره و از تاریخ کشور بی اطلاعه، حجاب رو قبول نمیکنه. به نظرم به جای زور و اجبار، بهترین راه فرهنگ سازی و بالا بردن سطح آگاهی مردمه، مثل همین بیت از شاهنامه.
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      16 2
      عزیزم حجاب قدیم ایرانیها چیزی شبیه سرپوش زنان امروز عشایر بوده با گیسوان و کاکلهایی که دیده میشده. حرفای عجیب می زنین. اون مدل حجاب مربوط به کل زنان جهانه. مردان در تاریخ هم حجاب سر داشتن . سرپوش مردان هم برای پوشوندن سر از افتاب و غبار و حتی بیماری شپش بوده.
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    6 5
    اونهایی که ادعای فرهنگ و پایبندی به شرع می کنند و مناصب رو در دست دارند به اصول عمل نمی کند حالا انتطار دارید جوانها اینگونه باشند؟! در ضمن اگر جوانی نخواد به اصول شما عمل کند چه کار باید بکنه ؟ ایا پاسپورت ما اینقدر ارزش داره که به راحتی به جایی مهاجرت کنه که نرمالش باشه؟
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    9 5
    بله متاسفانه بعضی از دختران این دوره و زمونه باید شعر رو اینجوری بنویسند: منیژه منم دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم، "فقط" آفتاب ...
    • راستش رو بگو IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      14 10
      همین منیژه خانوم افتاب ندیده دنبالش رو بخون چطور با معشوق در میره از قصر و .... سه نقطه اساسی! اگه اون اصیله پس از رقص و دهل و خوشگذرانی ایرانیان اصیل هم بگین . این چرندیات چیه که به عنوان مدرک دارین به خورد ملت میدیدن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      1 0
      چرندیات سریالهای مبتذل ترکیه ای هستن که به خورد ملت دنیا و از جمله شما میدن
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    10 14
    شاهنامه فردوسی فقط یک اثر هنری و تخیلی بوده و به دور از واقعیت که شباهت زیادی به ایلیاد و ادیسه دارد. مثلا معادل "چشم اسفندیار" در شاهنامه " پاشنه آشیل" در ایلیاد و ادیسه است. در ضمن " نوشدارو " هم واقعیت ندارد.
    • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      0 0
      انقدر مطلب درباره نوش دارو هست که میتونید مراجعه کنید ببینید یعنی چی.
  • حمید IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    5 4
    نگران نباشید خودشون شدن مثل دستمال کاغذی مچاله یاشدن مثل گلی ک هرکس میچینه بومیکنه اخرشم زیردست پا له میشن؟خلاصه اگه درخانه کسس است یک حرف بسست ؟
  • زینت IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    11 8
    بابا ول کنید حضرت عباسی
  • آزادمرد NL ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    12 10
    آری بی‌بندوباری دخترا ن نتیجه رژیم فاسدپهلوی ملعون لعنت الله علیه میباشدکه به اجبارچادرازسرزنان برداشت وتا امروزه نتیجه اش شدایران پرازفاحشه
  • اسم دخترها را خراب نکن IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    6 8
    دختر ها بی حجاب نیستن اون زنان هستن که شوهرهایی دارند که برهنگی میخوان هم برای زن خود هم زن دیگران
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      5 1
      دختر بی حجاب دیدین به مادرش نگاه کنید دختر را برای انتخاب بی حجاب کرده!
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    3 5
    فیلمی دیدم که طرف وسط اتاق جیغ داد بیداد بالا پایین می پرید(ولی برای خاته تکانی و تمیزی خانه اش لاکچری میشود و اعتقادی به تمیزی ندارد)مردانی هم در حال فیلم گرفتن بودن زنان دیگری هم بی حجاب در حال رقص دست بودن خلاصه اینکه از خودتون بودن دختر عادی و از خانوااه ی ساده این کاره نیست اینها ریشه ایی بلدن!
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    13 16
    قضیه خوش و بش منیژه خانوم با نامحرم و سه روز عشقولانه بازی با دوست پسرش بیژن رو هم لطفا بگین ! بابا اولش یه قنپزی اومد بعد وا داد شما چرا اینو دلیل نجابت گرفتی ؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    15 6
    عیار جان داداش . من نظرم اینه از این شعرهای پر طمطراق و پر غلو و خیالی استفاده نکنیم به عنوان مدرک.
    • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      0 0
      عزیزم برای یاد دادن امری،حتی قرآن مجید هم با نمونه و مثل به آدمیان هشدار داده یا تشویق کرده،در مَثَل مناقشه نیست اما نفس کار رو بچسب،معنا رو نه لفظ رو ...
  • دانای عرب IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    14 2
    طالبان گم شه و در امور ایران دخالت نکنه. تف به مرامتون. طرف تو کامنت نوشته همش تقصیر مدرسه هست !!!! خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا داریم به جهالت مدرن روز به روز نزدیک میشیم. تفکرات برخی از حد تفکر ارتباطی فراتر نمیره. بالاترین تفکر پس عملیاتی هست که خنگ ها بهش نمی رسن. من بعضی کامنتها رو میخونم واقعا به حقیقت کند ذهنی بعضیها پی میبرم و به این گفته مرحوم پیازه که میگفت همه انسانها در ملتهای عقب نگاه داشته شده نمی تونن به تفکر پس عملیاتی برسن. تفکر ارتباطی اینه اگر امروز سر راه دیدم یه گربه رفت زیر ماشین قرمز و من امتحان ریاضی رو بد دادم. ماشین قرمز رو علت بگیرم. تفکری کودکانه حالا یارو اومده تو کامنت نوشته: دختر بچه ها میرن مدرسه. بی حجابی تقصیر مدرسه هست. !!!!!!!!!!!!!! فکر نمی کنید اگه این ادم و امثال این ادم حضور فیزیکی بر کرده زمین نداشته باشن امام عصر زودتر ظهور می کنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ا
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    3 0
    خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا داریم به جهالت مدرن و طالبانیسم روز به روز نزدیک میشیم. تفکرات برخی از حد تفکر ارتباطی فراتر نمیره. بالاترین تفکر پس عملیاتی هست که خنگ ها بهش نمی رسن. من بعضی کامنتها رو میخونم واقعا به حقیقت کند ذهنی بعضیها پی میبرم و به این گفته مرحوم پیازه که میگفت همه انسانها در ملتهای عقب نگاه داشته شده نمی تونن به تفکر پس عملیاتی برسن. تفکر ارتباطی اینه اگر امروز سر راه دیدم یه گربه رفت زیر ماشین قرمز و من امتحان ریاضی رو بد دادم. ماشین قرمز رو علت بگیرم. تفکری کودکانه حالا یارو اومده تو کامنت نوشته: دختر بچه ها میرن مدرسه. بی حجابی تقصیر مدرسه هست. !!!!!!!!!!!!!! فکر نمی کنید اگه این ادم و امثال این ادم حضور فیزیکی بر کرده زمین نداشته باشن امام عصر زودتر ظهور می کنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ا
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    5 1
    حجاب و پوشش درست ربطی به آمدن اسلام به ایران ندارد اسلام فقط این قضیه را سازماندهی بهتری کرد قبل از ورود اسلام به ایران هم , حجاب و پوشش درست نشانه اصالت و طبقه آن زن بوده مدارک و مستندات زیادی هم این وسط وجود داره مثل کتیبه خزانه داری تخت جمشید که شاهزاده خانم فقط گردی صورتش پیداست متاسفانه ارزش ها فروریخته دخترها بجای اینکه با اخلاق و منش و خانومیت خود بجای اینکه با تحصیلات عالیه خود بجای اینکه با ترقی و پیشرفت اجتماعی خود بیان خودشونو نشون با نشان دادن بدن شان خود را معرفی می کنند و نشان می دهند اگر بفهمند این قضیه یک فحش ناجور خالص است یعنی من هیچیم بخاطر تنم بیاید به من جذب بشید ببینید چقدر زشته , آرایش کردن هم همینه معنای جهانی آرایش کردن کم کردن یا اضافه کردن مو و برطرف کردن عیبی از صورته مقلا چشمی زیادی گرده کمی کشیدش می کنن تو ایران خیلی از دختران و زنان بجای آرایش گریم می کنند ! یعنی کارتک بزاری زیر چونه بکشی بالا تا روی دسته رنگ جمع می شه ! اونم برای خرید بربری از سر کوچه ! یا یک خرید ساده ! تو خود اروپا به دختران و زنانی که اینجوری آرایش می کنند به دید بد نگاه می کنن به دید زنانی که تو کلاب ها کار می کنند متاسفانه اکثر زنان و دختران ایرانی اصلا تعاریف را نمی دانند مثلا نمی دانند اصلا چه لباسی مناسب کجاست خیلیا با لباس خواب تو خیابونا می چرخن ! یا برای خرید میوه از تره بار لباس مجلسی مهمونی می پوشن ! بشدت ضغف و فقر فرهنگی داریم .
    • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      0 0
      دقیقا درسته،در اروپا و امریکا زنان با آرایش فراوان ،معنا و مفهوم خاصی داره که یعنی...کاره هستم.حجاب محدودیت نیست.از باستان ایرانیان حجاب داشتن،در کتیبه ها هست ،تصویر زنان و پوشش اونها.
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    2 2
    در گذشته پوشش نشان اصالت و سخصیت بوده و برده ها از پوشش محروم ولی حالا؟!! اندکی فکر انسان را به این نتیجه می ریاند که حجاب باعث استحکام خانواده و ازیاد تشکیل خانواده است فقط باید بدون تعصب به همه گیری حجاب و عفت و عواقب آن فکر کنیم
  • مهدی علی نژاد IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    9 8
    این محصول چهل ساله حکومت اسلامی است.اتفاقی که شاید ۱۰۰ سال باید طول میکشید تا فرهنگ مردم به سمت سکولار حرکت کند در مدت چهل سال اتفاق افتاد .اجبار مردم همیشه نتیجه بر عکس میدهید.رضا شاه چقدر تلاش کرد ولی مردم بر عکس حرکت کردند.کاش مسئولان ما کمی واقع بینانه به موضع اجتماعی و فرهنگی نگاه کنند .به صورت کلی هیچ خانواده ای دوست نداره چه پسران و دختران از اصالت خودش جدا بشه .
    • منتشر کن مشرق IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      8 4
      اتفاقا این محصول حکومت اسلامی نیست محصول وا دادگی فرهنگی و جنگ نرمه شما میگید با اجبار نمیشه پس چرا اروپایی ها با جریمه های سنگین و زور مردم رو مجبور به رعایت قوانین رانندگی کردن؟ این حرف برای حجاب رو برای هر چیز دیگه ام میشه گفت مثلا من دلم می خواد تو خیابون ویراژ بدم و سبقت بگیرم و بی قانونی کنم برای چی قوانین راهنمایی رانندگی رو بر نمی دارن؟ چون اونطوری هرج و مرج میشه مثلا من دلم نمی خواد درس بخونم چرا مدرسه رفتن اجباریه؟ چون اگر اینطوری نباشه جامعه پیشرفتی نخواهد داشت و... بعدم شما خودتون آقا هستید واقعا حضرت عباسی با دیدن دخترای بدپوششی که لباس های تنگ پوشیدن تحریم نمی شید؟ مشرق بدون سانسور منتشر کن
  • سرباز IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    10 6
    اگر برهنگی تمدن است پس حیوانات متمدن ترند. انسانی که برای انسانیت ارزش قائل نیست محکوم به بندگی شیطان است و در آتش جهنم وارد خواهد شد
    • ، IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      5 0
      بعضی از حیوانات از بعضی از انسان ها خوبترند
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    1 1
    داداش شاهنامه ..افسانه هست ..شاهنامه داستان های خیالی .توهمات خیالی هست .واقعیت تاریخی نیست ...
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    2 0
    توران شاهنامه هیچ ربطی به ترکها نداره و تورانیان جزو ایرانی ها شمرده شدن و از نوادگان فریدون بودن
  • زنده باد IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    2 5
    توران شاهنامه جزو ایران هستش و تورانیان جزو ایرانیان هستن و از نواده فریدون
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 1
    توران شاهنامه جزو ایران هستش و تورانیان جزو ایرانیان هستن و از نواده فریدون
  • منتقد IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    10 6
    چه ربطی به آمریکا و رژیم صهیونیستی داره. وقتی همه چیز رو اجبار کردین و نمی‌گذارید خودشان انتخاب کنند همین می‌شود. ورزش بانوان گناه است. کارنامه گرفتن گناه است. سفر بدون اجازه شوهر گناه است. بعد انتظار چی دارید؟ اتفاقا هر چ می‌شود بخاطر رفتار بد خود مردم و مسئولین با دختران است. هر کس تو قبر خودش می‌خوابه. چرا هر چی رو اجبار میکنید که نتیجه اش این شود؟ این تفکرات سمی یک شخص است که اصالت رو از بین می‌برد نه نوع پوشش و گرنه مطمئن باشید هیچ دختری دوست ندارد برهنه باشد. تمام مسائل مملکت رو ول کردن از جمله گرانی و فقط چسبیدن به حجاب بانوان
    • ناشناس IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      8 4
      اتفاقا نوع پوشش مسئله شخصی نیست و بر جامعه تأثیر گذاره بعدم حرف شما مثل اینه بگیم برا چی قوانین راهنمایی رانندگی داریم جریمه ها رو بردارید بزارید مردم خودشون انتخاب کنن مغز دختر و پسر فرق داره و پسرا اون بخش تجسم شون خیلی قوی تره و یه دختری رو که ببینم قشنگ یادشون می مونه الآنم دخترای ما با لباس تنگ و کوتاه میان بیرون اون جوون بدبخت میبینه اولا که تحریک میشه دوما که تو ذهنش می مونه و چون نصفش رو دیده نصفش رو ندیده تو ذهنش تصویر سازی و خود ا. ر. ض. ا .یی می کنه این نوع پوشش تو جامعه تأثیر میزاره باعث میشه پسرا همه فکر و ذکرشون تن و بدن یه دختر باشه هزار جور بدبختی و زنا و فحشا میاره پسرا نیاز ج.ن.س.ی شون خیلی قوی تر از دختراس و کنترلش هم به مراتب سخت تره براشون خب بر فرض بگیم کور شن نگا نکنن خب بالاخره از خیابون که میخواد رد بشه اون موقع یک لحظه نگاهش بیفته کار تمومه نمیشه که تو خیابونم چون یه عده دوست دارن با لباس تنگ و کوتاه بگردن سرش رو بندازه پایین بره زیر ماشین! مشرق بدن سانسور منتشر کن
    • آب را گل نکنیم IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      13 2
      رابرت مرداک یهودی گفت باید مادر رو در ایران به لجن بکشیم و مادر رو با ف.ا.ح.ش.ه برابر کنیم و شبکه ها و رسانه ها و جریان های وابسته به صهیونیستم جهانی و آمریکا الان مدام با بمب های رسانه ای تلاش می کنند برای برداشتن حجاب و نفوذ در ایران و نابودی این کشور همین شبکه های ماهواره ای که هر کوفتی رو از هرزگی بگیر تا دوست پسر زن شوهر دار و بچه حرامزاده تبلیغ می کنند از کجا بودجه می گیرند آمریکا و اسرائیل فکر می کنید چرا سریال های ترکی رو بی مواجب برا ما دوبله می کنن و پخش می کنن چون ما رو دوست دارن نه آقا جان این پروژه جنگ نرمه پروژه نفوذه پروژه بی دینیه فکر می کنید چرا ماهواره که تو خود غرب پول میگیرن از شهروندان تا برنامه پخش کنن برای ما مفت و مجانی ۲۴ ساعته برنامه میدن اینا پروژه است اینا نقشه است این همون جریانی است که بر روی شوروی سابق پیاده شد و آن قدرت بزرگ رو نابود کرد پروژه شستشوی مغزی و ناامیدی که در شوروی هم جواب داد و پروژه بی دین کردن مردم و کم رنگ کردن اعتقادات و بی اهمیت جلوه دادن دین و خدا و احکام نفوذ در ایمان مردم و تحریف اسلام با بابا دلت پاک باشه و .... منتشر کن بدون سانسور لطفاً
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      2 0
      ۱۴:۳۶ اینو شما از کجا /منبع خوندی ؟ جدی میگم میخوام بخونم هر که بدخواه ایرانه الهی نابود شه
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      3 0
      از گوگل خوندم حقیقتش البته حتی اگر خود جمله هم طرف نگفته باشه در عملش داره نشون میده که هدف نهاییش اینه
  • علی خان IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    5 3
    اینا حرف ها نتیجه شکم سیری است برو ی ماه زیر گرمای خورشید کارگری کن دیگه اینقدر خسته میشی حتی به دختر چه عرض کنم به نه نه دختر هم فکر نمی کنی ، آدمای بیکار و الاف از صبح تا شب پی ناموس مردم میرن و شعر و غزل می سرایند ، و گرنه آدم کاری وقت این کارها را نداره که دنبال موی و فلان جای فلان کس بگرده .همه مردم ایران اصیل و با شرافت هستن و لازم نکرده تو حد و حدود تعریف کنی .
  • آرام IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    5 2
    آخر همه حرفها رو در مورد بی حجابی امام روح الله(ره) فرمودند: اگر بی حجابی نشانه تمدن است پس حیوانات متمدن ترند. والسلام
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    2 4
    واقعاً فکرتون عقب هست وقتی ازادی باشه کمترجنون پیش میادکمترمردم واردگناه میشن چن سیرمیشن چشم وجسمشون
    • بی نام IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      10 2
      اگر اینطوره چرا در غرب هنوز سیری به وجود نیومده و طبق آمار خودشون تجاوزات بسیار بالاست و تجاوز به کودک و حیوان هم اضافه شده ؟ اگر این کار جواب میداد پیغمبر هم می گفتن خانم ها لخت بیان بیرون تا مرد ها سیر بشن این کار جواب نمیده خود غرب هم داره به پوشش و عفاف بر می گرده
  • سروش IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    3 0
    دخترهای نخستین هم برهنه بودن دنیای ما یه دنیای دایره وار است البته به قول غربیها و تفکر غلط اونها پس این دور باطل را غربیها این طوری توی مخ دخترها میکنند که باید به اصلشان برگردند تا اینهایی که از انسانیت به دورند بتوانند از سادگی و ساده لوحی دخترهای نخستین ساده لوح بهره ها ببرند سواری بگیرند و لذت ببرند و قوانین بشری و مرزهای فرهنگی و افتخارات جوامع دیگر را زیر یوق ظلمت با گیوتین های مثلا تمدن های فریب و نیرنگ جدید و تشویش افکار و شبهه افکنی در اعتقادات زیر سؤال ببرند و از دختران خود باخته بهره های جنسی ببرند و انسانیت آنها را لکه دار کنند.
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    6 3
    خی شما گروه افراطیون هم بیفتید به جان مردم و شروع کنید به جنایت و شلاق!!! طالبان حرامی ، دخترکی محجبه /چادری رو به جرم پوشیدن شلوار قرمز شلاق زدند. و جالبه دو مردم حرام لقمه هیکل کثیف و پلیدشون رو انداختن روی دخترک مثلا به این بهانه که کنترل کنندش و محکم نگه دارن. خیر اینها بیمار جنسی هستن.
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    4 7
    درود بر تو افغانی . شاهنامه ات رو بردار برو افغانستان . ایران جای افغانیا نیست . ایرانی زبان خودشو داره . کردی و لری و گیلکی و تالشی و ... . ایران هم ی رویای فارسی هست که ربطی به زاگرس و آذربایجان و البرز جعلی نداره
    • اینجا همه دلتنگتن سردار IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      8 0
      شاهنامه مال ایرانه نه افغانستان زبان فارسی هم مبدا اش ایران هست نه افغانستان نیاکان ما از زمان های دور پارسی یا همون فارسی حرف می زدند علاوه بر این زبان ما و بعضی اقوام افغانستان یکیه چون افغانستان تا دوران پادشاهی محمد شاه قاجار سومین پادشاه این سلسله جزوی از ایران بوده و با خدعه انگلیس جدا شد البته هرات تا قسمتی از دوره ناصرالدین شاه جزو ایران بود ولی جدا شد خود فردوسی بزرگ هم میگه بسی رنج بردم در این سال سی عجم زنده کردم بدین پارسی عجم کلمه ای عربی هست که معانی مختلف داره و در اینجا ایرانی معنی میشه
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    1 10
    شاهنامه مال افغانیاست . چه ربطی به کرد و لر و گیلک و تالش و ... داره ؟!
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      7 0
      ساکت احمق
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    3 8
    شاهنامه افسانه هست .تخیلات وداستان .توهمات هست ..درثانی نژادپرستان وفاشیست ها .از شاهنامه خوش شون می اید ..چون انسان نژادپرست منطق و واقعیت قبول ندارد فقط به توهمات فکر می کنند ..
    • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      0 0
      ببین پانترک جون،اونی که بهت یاد داده شاهنامه افسانه هست و نژاد پرستانه نه میدونسته شاهنامه چیه؟نه نژاد چیه؟ نه افسانه چیه؟ چون در همین ترکیه فعلی هم در دانشگاه ها شاهنامه تدریس میشه و جالبه که در این کشور همه افراد اهل ادبیات میگن وقتی شاهنامه به ترکی ترجمه شد ما تازه فهمیدیم به دروغ رواج داده بودند شاهنامه یک اثر نژادپرستانه هست! دربار عثمانی هم شاهنامه خوانی داشت به ویژه برای سربازانش.
    • رویین تن آرش IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      0 0
      این بخش آخر منویات جنابعالی یعنی نژادپرست به توهمات فکر میکنه دقیقا یعنی پانترکیسم،چون در دنیا فقط پانترک جماعت هست که با شاهنامه دشمنی میکنه وگرنه شاهنامه همه جای دنیا شناخته شده هست و خیلی از بزرگان مانوس با شاهنامه هستند ،کسانی که دشمنی با زبان فارسی و تاریخ و ادبیات ایران زمین ندارند و به یک اثر ادبی تاریخی فرهنگی اساطیری نگاه بدون افراط و تفریط دارند مانند رهبر عزیزم که اهل ادبیات و شعر و کتاب و دانش و خرد و سواد و در کل ایرانی و مومن و معتقد هستند.وطن پرستی مغایرتی با دین داری ندارد،شاهنامه هم یکی از آثار ملی و هویتی ما ایرانیان است.مثلا کسی اینجا دقیقا بعد از دشمنی با شاهنامه وقتی یک کاربر حرف از رویین تنی اسفندیار و نمونه مشابه در ادبیات اروپا زد و از پاشنه آشیل و زیگفرید سخن گفت،آمده همان حرف کاربر را نوشته و باز هم دشمنی با شاهنامه کرده!! در واقع متوجه مفهوم چنین داستانهایی برای آدمی نشده اما همچنان با موجودیت شاهنامه میجنگد!یعنی تشخیص نمیدهد فرق بین مردمانی که تفکر و اندیشه و فرهنگ داشتند و انقدر فراق بال و آسایش که مثلا داستان و اسطوره پدید آوردند و پندها و اندرزها به ارث گذاشتند و درسها دادند به آیندگان با کسانی که بربر وار غارت میکردند و دزدی و چپاول و دیگر آزاری و از آنها به نیکی یاد نمیشود در تاریخ..درباره تاریخ باستان و پیش از اسلام حرف میزنیم.
  • میر IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    8 5
    شما برو چشماتو درویش کن. هیزتزین ادمها همین طالبان و امثالهمم با تفکرات جهاد نکاح و قدرت و کثافت کاری.... گیر کردین تو صدها سال قبل
    • آب را گل نکنیم IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      3 1
      شهید مظلوم بهشتی: یک جوانی متدینه خودش چشمش رو زیر بیندازه نگاه نکنه که خانوم ها با هفت قلم آرایش و طنازی از این سو به اون سپس خیابون برن این آزاده اونم آزاده اون آزاده اونجوری راه بره اینم آزاده نگاه نکنه، نه آقا جان ما این جور آزادی رو نفی می کنیم چرا ؟ برای اینکه در یک محیط اجتماعی که دائما زیر فشار های اشعه مرئی و نامرئی جاذبه های جنسی قرار دارد انسان واقعا اونجا آزاد نیست (((در مورد طالبان هم نظری ندارم بنده ))
  • ناشناس IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    1 0
    در قدیم الایام می گفتند اگر .... تندرو و چابک میخواهی باید در جای پرورش دهی که هیچ جای بدنش نور افتاب نبینی. احتمالا افراسیاب نیز برای تربیت دخترش از این اصل استفاده کرده است.
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    3 1
    چ راچرندمیگین....چراچسبیدیدبه ترکی و تورانی وایرانیوغیره؟ منظوراین بنده خدااین بودزن وبه عفتش میشناسن مردوبه غیرتش.... الانم که باغیرت کمیاب شده والابی عفت اصلانبود.....
  • مصطفی زارعی IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    3 0
    نژادپرستی ممنوع!ایران سرزمین کوروش بزرگ،علیمردان خان لر،صولت الدوله قشقایی،رستم دستان بلوچ و سیستان.و...هست،ایران زنده به اقوامش بوده و هست
  • درویش آهنین IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    1 0
    جانا سخن از زبان ما میگویی...هیچ سنخیتی بین دختران تاریخی و نژاده و اصیل سرزمینم با این موجودات عجیب و غریب و لوس، نمیبینم.واما...تورانیان ، فرزندان تور هستند و آریایی تبار.امروزه باگذرزمان وتغییرگویش، آنان راترک مینامند.تخارستان باستان، نمونه آن است.
  • سمانه IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    3 2
    ناموس خودتونو لخت درمعرض دیگران میذاری پوشش میشه؟من تا۵سال پیش بدحجاب بودم همش هدف نگاه حتی توخیابون دزدیدنم خداکمکم کرد فرارکردم الان ۵ساله حجاب دارم دست احدالناسی بهم نخورد اینستا هم ندارم
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      1 2
      قبلش دستمال چرک بودی؟
  • سیاوش IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 0
    برادر های عزیز به خدا مهم نیست کی از کجا اومده و چه زبانی داره انسانیت مهمه باید به هم احترام بگذاریم چیزی که خیلی وقته کمیابه تا بوده با همین روش ماها رو به جون هم انداختن یاد تعریف سیاست از زبان چرچیل افتادم ازش پرسیدن سیاست یعنی چی یه خط گرد روی زمین کشید یه خروس انداخت توش به بقیه گفت بدون اینکه از توی خط بیاد بیرون بگیریدش کسی نتونست خودش رفت یه خروس دیگه آورد انداخت پیش اون یکی دوتا خروس ها به جون هم افتادن دیگه به دور و ورشون کاری نداشتن راحت رفت پشت گردن دوتاشونو گرفت بلندشون کرد گفت به این میگن سیاست
  • سینا IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 0
    همه شدن ایران شناس.. و مردم شناس.. آذربایجان یعنی دیار خوشکلا..در زمان گوروش قسمتی از سپاهیان کوروش کبیر بودند.. از اول هم ایرانی و نژاد اصیل آریایی بودند.. مثل اینکه قوم آریا از سیبری به ایران اومده.. و در فلات مرکزی و کل ایران پخش شده.. البته ما دیگه نژاد آریایی نداریم.. چون با اعراب.. یونانی ها.. انگلیسی ها.. روس‌ها.. مغول ها.. افغانها.. و..... قاطی شده.. متاسفانه..
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      0 0
      عه سینا جون چی شد رفتی تاریخ خوندی دیدی بهتره به جای پانترک بازی که توش خبره بودی الان آویزون تاریخ ایران باستان بشی؟! تو نبودی که گریبان چاک میدادی برای قجر و پادشاهانش؟! تو نبودی نوشتی تخت جمشید مظهر ظلم و ستم شاهان هست؟! تو نبودی نوشتی کوروش وجود نداره و دروغی هست؟!پانترک جان محض اطلاعت اون آذرپادگان اصلا ربطی به ترکان نداره!! ببین خودت چی نوشتی؟!! آذربایجان جای خوشگلا بوده( نشون داد معلوم الحالیِ قجر پسندت هنوز باهاته !!) نوشتی آذربایجان از اول آریایی اصیل بوده،بعد نوشتی آریایی ها از سیبری اومدن به فلات ایران !! سینا جون تاریخ بخون،نیا از روی کامنت بعضی ها بدتر از خودت، کپی کن ،تا کی پانترک جماعت میخواد به خاطر یک هویت جعلی دورغی آویزون صد جای تاریخ باشه؟! این لحاف چهل تیکه ای که الان ساختی نوشتی،حقیقت و واقعیتش در تاریخ هست! انقدر مضحکه و ملعبه نباشین ! الان این خبر که نوشته شده کجاش ربط به آذربایجان و کوروش داشت؟!در دوره کوروش کدام ترکی در آذرپادگان وجود داشت؟! بله نژاد خالص نداریم ولی ردپای ژنتیک مثلا آریایی رو هنوز هم میشه با آزمایشهای علمی پیدا کرد در قلمرو تمدن ایران زمین حتی امروز با گذشت هزاران سال،این یعنی قدرت آفرینش خدا.اونی که کامنت میذاره آذربایجان از سپاهیان کوروش بود در واقع خواسته بهتون بگه خودتون رو به ترکان نچسبونید ولی نمیدونست که مادها و پارسها و پارتها زبانشون فارسی و هند و اروپایی بوده یعنی زبان ایرانی،زبان های آلتایی توی این دسته نیستن فازشون چیز دیگه ای هست،لاتین اما با فارسی هم خانواده هست در اروپا...یعنی یا باید بپذیری آریایی و ایرانی هستی یا زردپوست و غیر آریایی ! یا رومیِ روم یا زنگیِ زنگ ! باهات موافقم کوروش واقعا کبیر بوده به گواهی تاریخ،پس دیدی که کوروش واقعی هست،تمدن ساخته،ایران رو تاسیس کرده..
  • طاها IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    1 1
    بنظرم بی حجابی یکم غیرت مردای ماراهم میخوادوقتی مردی دوست داره بازنش که بی حجاب توخیابون گشت و گذار کنه ناموسش وهمه لخت ببیبنن دیگه خانوم هم بدتر میشه
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    3 0
    حرف از بی بند وباری دخترانه شماها گیر دادید به تور و توران و تورانی حالااا فکر میکنید لخت مادر زاد بیاید بیرو ن جلو دوربین خیلی کشور جلو میافته خاک بر سرتون کنم که مسلمانید مثلا
  • مجتبی ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    0 0
    شعر درست معنی نشده درستش اینه افتاب به پوست بدنم بخاطر پوشیدگی نخورده
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 0
    دختر افراسیاب ایرانی بوده ؟؟واقعا اطلاعاتت در همین حده؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس